Известие

Collapse
No announcement yet.

Как се разделят скобите, които държат задната стабилизираща щанга..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как се разделят скобите, които държат задната стабилизираща щанга..?

    Става дума за скобите, които закрепват щангата за моста и в които се слагат тампоните (на 156/147ГТ).
    Двете им части са много "к*рвенски" занитени една към друга и при смяна на тампоните трябва да се разделят.

    Начините са следните:
    1) С чук и нещо като отвертка да се опитваш да мачкаш извитата част на занитването навътре към дупката и след като ги разделиш да ги изпилиш с флекса за да пасват на дупките... Доста труден вариант.

    2) С конусовиден шмиргел, който се слага на бормашината да пилиш дупката откъм занитването с надеждата, че подвитата част ще се изпили и ще се отделят частите - така няма да има нужда от допълнително пилене с флекса, но има риск да се разшири дупката за болта... Става.

    3) Както казаха колегите в темата, това е най-лесния и според мен "най-културния" начин: С тънък секач или дебела отвертка с по няколко удара с чук между частите, там където са нитовките - така като се отделят двете части после при затягането си щракват пак една в друга и всичко става почти както си е било преди интервенцията. Предполагам е ясно, че не се бие хамалски...

    Благодаря на всички за помощта. Поста е едитнат след като драмата с разнитването се реши, за да може да е полезен за други.
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 11:29.

  • #2
    Ако става въпрос за тампоните на стаб щангата - секач и чук м/у двете части на черупката - става относително лесно
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
      Ако става въпрос за тампоните на стаб щангата - секач и чук м/у двете части на черупката - става относително лесно
      И аз така ги правя малко се изкривява плоската част и после трябва да я изправиш, а нитовката се запилява иначе после не влизат едно в друго
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #4
        Верно мноооо си са размислил......
        Тва са 2-парчета желязо, ко им са чудиш!!!

        Цвятко получава 6+ за бързия отговор.......

        С по-тънък и заострен секач.....
        Така разделени даже после пак си се закопчават.

        Аре действай и ни го мисли толкоз..... ша стане как си требва......
        sigpic
        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
        147 JTDm 140-Малката манекенка
        GT- JTDm 150

        Comment


        • #5
          Благодаря на всички за помощта, ъпдейтнах първия пост за да е полезна темата на други, които се сблъскват с такава драма.
          Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 20:33.

          Comment


          • #6
            А какви тампони ще слагаш на щангата и ще подлагаш ли парчета от пистови ремъци и други щуротии както други колеги по форума,че и мен ме чака това занимание...
            Alfonso 1.3 Boxersigpic EX

            Alfonso 156 2.4 140 -new breed

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от NightRider
              Къде го прати да сваля цялата щанга [
              То голямата работа да развиеш 2 гайки на биалетите, като искаш може и на подемника да млатиш с чука висящата щанга за по интересно.
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #8
                Ммм... батка... и аз на място ги разделям. Не свалям щанга и не развивам биалетки. Разпробивам ги просто и ги отделям. Слагам новите тампони завивам и газ
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от badmadafaka

                  @NightRider: Я обясни, че на всички ще им бъде интересно да научат как се свалят тампоните и се разделят въпросните скоби на място без да се свали щангата от биалетките...
                  Отвивам наполовина винтовете, остър секач и чук, до 5-тия удар съм ги отцепил. На място, на крик, без подемник. 20-30мин с условия работа
                  Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                  156 1.8TS 16V (01.2001)
                  147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                  0879369082

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                    Отвивам наполовина винтовете, остър секач и чук, до 5-тия удар съм ги отцепил. На място, на крик, без подемник. 20-30мин с условия работа
                    Тук май малко послъга. Искам да я видя тази смяна на място без крик или подемник. Стъпала на земята ще е интересно да те видим.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #11
                      Вярно е, че болтовете се навиват в алуминиевия мост. Затова не е желателно да се блъска по тях, докато не са напълно развити от моста, щото ще разбият женската резба в моста ( не ги помня какво качество са болтовете, ама са поне 8.8 или 10.9, т.е. по-слабата резба е в моста от Aluminium )
                      Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                      Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                      Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
                        Вярно е, че болтовете се навиват в алуминиевия мост. Затова не е желателно да се блъска по тях, докато не са напълно развити от моста, щото ще разбият женската резба в моста ( не ги помня какво качество са болтовете, ама са поне 8.8 или 10.9, т.е. по-слабата резба е в моста от Aluminium )
                        при мен резбата е отгоре на моста, не в алуминия. И кой е този дето ще сложи яки болтове в слабо легло?
                        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                        156 1.8TS 16V (01.2001)
                        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                        0879369082

                        Comment


                        • #13
                          Оф боже... ако не знаеш половината ти болтове по мотора са ти така... по яки от от там където се навиват.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment

                          Working...
                          X